O wszystkim i o niczym jednocześnie

Kiedyś myślałam, że ludzie są dobrzy. Ich dusze mieniły mi się jako nieskazitelna czystość, od której emanuje uczucie. Myślałam tak nawet wtedy, kiedy pokazywali mi jak bardzo się mylę. Wierzyłam, że się zmienią. Jednak dziś, dużo starsza i z większym bagażem doświadczeń uważam, że to był błąd. Tą niezachwianą wiarę burzą dzisiejsze relacje podszyte jadowitą zazdrością, fałszywe uśmiechy na twarzy czy nawet zatrute serce, na wskroś przeżarte egoizmem. Dziś już nie wierzę w ludzi. Nie wierzę w nas, bo wszyscy jesteśmy kłamcami. I choć ciężko mi mówić, kiedy próbuję przełknąć słony smak łez- MÓWIĘ WAM NIE, od dziś będę samotną wyspą, niezamieszkałą przez człowieka. - i tak oto wracam na kartki historii pisanych przez autorów różnych książek, by więcej nie walczyć z ludzkością. Dziękuję pisarzom za ich dzieła, a sobie za umiejętność czytania. Oby pomogła mi połknąć gorzki smak goryczy. 


(przepraszam, że bloga użyłam jako pewnego rodzaju pamiętnika, musiałam to gdzieś napisać, to wszystko z powodu emocji, mam nadzieję, że mi wybaczycie)

Udostępnij ten post

17 komentarzy :

  1. Nie wiem, co się stało. Ale czuć emocje, widać, że po raz kolejny doświadczyłaś czegoś smutnego ze strony ludzi.

    Ja czasem myślę, że jesteśmy takim specyficznym gatunkiem. Spójrzmy na zwierzęta - żyją zwykle gromadami i zwykle bronią siebie nawzajem, żyją w zgodzie. Rzadko dochodzi między nimi do walk, jedynie o przywództwo czy samicę. U ludzi do walk dochodzi na tyle często, że to już normalne. Do walk nie tylko o przywództwo, do walk o każde najmniejsze słowo. O każdą najmniejszą głupotę czy drobiazg.

    Sama nie wiem, czy ludzie są dobrzy czy źli. Myślę, że w chwili urodzenia są dobrzy. Nie doświadczyli jeszcze nic złego ze strony świata. Ale potem, w wyniku doświadczeń, przeżyć i różnych wydarzeń, zmieniają się. Często na gorsze. Ale ja mimo wszystko wierzę, że gdzies pod tą ogromnie grubą skorupą i maskami znajduje się ich serce - nawet jeśli zamrożone, to wciąż tam jest.

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Ci bardzo. Być może masz rację. Być może byłam pod wpływem emocji i dlatego tak o nich pomyślałam. Może ludzie to nie bezlitosne potwory.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Klaudia! Nie wiem co się stało i tak naprawdę jeszcze Cię dobrze nie znam, ale Twoje słowa są takie przykre i smutne. Pewnie nic do Ciebie teraz nie dociera... Jesteś pełna żalu, "pretensji"... To mówi mi o tym jak bardzo dobrą osobą jesteś i jak mocno przeżywasz to, co dzieje się aktualnie w Twoim życiu. Pamiętaj jednak, że nic nie jest jedynie czarno - białe, że odsuwając się od ludzi, zamykając w "czterech ścianach" swoich smutków, odsuwasz się od tych, którzy Cię kochają i życzą Ci dobrze. Zamykasz się na Nich, a przecież oni niczemu nie są winni. Toksycznych ludzi wyrzuć ze swojego życia, ale Tych Prawdziwych, sprawdzonych, doceniaj i ciesz się nimi... Przytulam Cię mocno. Trzymaj się cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za te słowa, są niesamowicie podbudowujące. Czytam te komentarze dopiero teraz, gdy emocje opadły i myślę, że fajnie jest mieć gdzie się pożalić, wśród życzliwych i pełnych ciepła ludzi. Jak Ty :)
      Jednak co do wyrzucenia ludzi- nie potrafiłabym. Nie umiem niczego kończyć, nie jestem w tym konsekwentna i na koniec to i tak ja proszę, by wrócili.
      Dziękuję Ci bardzo!

      Usuń
  3. Niestety, ludzie zawodzili, zawodzą i będą zawodzić. Widać, że dotknęło Cię coś strasznego, przykro mi.

    Życzę zatem wielu promyków słonecznych na pochmurne dni ;)

    Pozdrawiam,
    Czytaninka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana, to bardzo miłe z Twojej strony! :)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. :(
    Wiem, co czujesz, choć brzmi to banalnie... Książki są cudowną ucieczką i często jedyną rzeczą, która pomaga nam utrzymać się w świecie pełnym niewartościowych a może i toksycznych ludzi. Warto, byś umiała czerpać z nich siłę na tyle, by dalej wśród nich jakoś egzystować. Nie wszyscy są źli, i tych jednostek warto się trzymać.
    Pozdrawiam cię cieplutko i ściskam <33

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety trzeba uczyć się funkcjonować w takim świecie...niestety lepszy nie będzie :)
      Pozdrawiam, Moja Droga! <3

      Usuń
  5. Nie wiem o co chodzi, ale wiem, że ludzie są okropni. Dobrze, że mamy książki...

    OdpowiedzUsuń
  6. Pisanie na blogu osobistych przemyśleń, doświadczeń uważam za bardzo dobre, czasami wręcz terapeutyczne rozwiązanie, jeśli można tak to nazwać. Czasami można dojść do wniosku, że nie jest się samemu z problemem. Nie wiem co się stało, nie chcę też zgadywać, bo człowiek to taki specyficzny organizm. Lubi dokuczać, lubi snuć intrygi i dzielić się fałszywym uśmiechem, lubi obgadywać oraz kłamać. Wystarczy obejrzeć wiadomości. One najczęściej mówią o gwałtach, zabójstwach, kłótniach i dramatach. Już dawno przestałam to robić, bo po tym łapałam zwykłego doła... Ktoś tam na górze dobrze napisał o tym, że każdy człowiek jest dobry i to fakt. Kiedy się urodzimy jesteśmy dobrzy i czyści. To świat i inni robią nas 'zepsutymi'. Doskonałym przykładem będzie tu książka - pewnie nie znasz, ale polecam się zapoznać. ,,Człowiek o 24 twarzach'' to historia mężczyzny, który został skazany za trzy gwałty i kradzieże. Mogłabyś powiedzieć, że jest on złym człowiekiem, ale nie był taki. Był tylko pogubiony i zniszczony już od najmłodszych lat, czuł się odrzucony i niekochany. Gdyby nie traumatyczne zdarzenia z przeszłości, pewnie byłby świetnym ojcem i wiódłby szczęśliwe życie.

    Wielopasja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami też tak myślę, ale gdy takie rzeczy dzieją się w moim życiu- całkowicie o tym zapominam, emocje biorą górę i tak oto powstaje smutek. Może przeczytam tą książkę i faktycznie zmienię spojrzenie na te wszystkie sytuacje...
      Dziękuję bardzo za ten komentarz...

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czasami trzeba wyrzucić to siebie, uwolnić się od tego. Oczyścić się ze wszytkiego, szkoda że takie rzeczy się dzieją.
    Powodzenia i trzymaj się!☺💕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczyścić organizm z toksyn, nie? :)
      Dziękuję! <3

      Usuń

Z książką do łóżka © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka