"Jamnikarium" Agata Tuszyńska


Tytuł: "Jamnikarium"

Liczba stron: 300
Autor: Agata Tuszyńska
Wydawnictwo: MG
Data premiery: 28 września 2016
ISBN: 978-83-7779-293-3













Agata Tuszyńska to pisarka, poetka i reportażystka. To autorka bestsellerowych biografii i właścicielka swojego czworonożnego szczęścia- Lońka. W swojej książce przybliży nam jego historię, pochodzenie i cechy. 

"To nie pies- to jamnik!- wielu przypisuje sobie autorstwo tego zdania."

Po książkę sięgnęłam z sentymentu- jako dziecko miałam jamnika.  Z opowieści babci wynika, że był on niebywale mądrym zwierzęciem, które odchowało nie swojego szczeniaka. Postanowiłam zaczytać się w historii tych ujmujących zwierząt. 

Książka została wydana w twardej oprawie (w dodatku jakiej ładnej!) i jest skarbnicą wiedzy oraz ciekawych, zabawnych anegdot. 

Z lektury dowiadujemy się siły jamniczej miłości, szczególnie zaobserwowanej u osób znanych i znaczących w świecie. Czy wiedzieliście na przykład, że K.K.Baczyński miał jamnika imieniem DAN, który jest bohaterem wielu szkiców poety? Także wiersza pt. "Z psem".

Krystyna Sienkiewicz to plastyczka, aktorka i przyjaciółka Agnieszki Osieckiej. Miała jamnika imieniem Janulka Fizdejko. Jak twierdzi- nie wychowywała Janulki, to ona była przez nią wychowywana.

U Sławomira Mrożka jamnik jest bohaterem opowiadań. W Książeczce mułów jamnik występuje jako szara eminencja pewnego agenta Opieki Nad Zwierzętami.

Przykładów mamy multum, a przytoczyłam tylko trzy wybrane. 

"Jamniki to psy specjalne. Małe szczury z wielkim ego, dla których podanie łapy to szczyt poniżenia."

Wydanie tej książki jest naprawdę przyjemne dla czytelnika, bowiem jest nawet miejsce na Twoją psią historię oraz na zdjęcie pupila. 

Na zachwyt zasługują również końcowe opowiadania podesłane przez ludzi oraz fascynujące zdjęcia i ryciny, rysunki- które zdobią niemalże każdą stronę pozycji.

Oprócz ciekawych faktów dotyczących pochodzenia jamników jak i ich miejsca w świecie mamy również narrację prowadzoną z dwóch perspektyw- naszej autorki, jej relacji oraz Lońki- życia z punktu widzenia psa. Całość pierwszoosobowej historii to zabawna treść, która umili nam czas, zauroczy i zaciekawi. 


Za możliwość przeczytania dziękuję Księgarni PanTomasz.

 

Udostępnij ten post

22 komentarze :

  1. Rzeczywiście jamniki to psy szczególne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tę książkę. Na pewno niebawem wezmę ją na tapet.

    OdpowiedzUsuń
  3. Już raz spotkałam się z tą książką, ale to pozycja nie dla mnie. Niemniej, polecę ją mojemu koledze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rozwalił mnie 2 cytat :D Mam na nią ochotę ponieważ mam jamnika :D Chętnie zajrzę do niej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam co nieco o autorce, ale jeszcze nie miałam okazji poznać jej dzieł. Może kiedyś. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Podoba mi się pomysł na takie wydanie, które można uzupełnić o własną historię. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hm... Mam jamnika. Nie jest to łatwy pies. Ma ciężki charakter, musi być w centrum zainteresowania. Ciężko zmienić jego uparty charakter. Jest to ciężka miłość, ale staramy się, żeby nasze wspólne życie było łatwe ;) za to Jamniki kochają swoich właścicieli i nie lubią sie dzielić tą miłością. Fajnie by było, gdyby zabierając jamnika do siebie mocno się zastanowić :) ale oddany potrafi być. Książka kupiona na prezent dla teściowej ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak dla mnie to najpiękniejsza książka tego roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znam tej pozycji, ale na chwilę obecną nie jestem nią zainteresowana.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jako rodzinę dwóch cudownych suczek, które co prawda jamniczkami nie są, temat mnie zaciekawił. Chętnie poczytam o tej rasie, bo nigdy nie miałam z nią do czynienia, słyszałam jedynie tak różne opinie jak różne są dni i noce ;), więc może książka je zweryfikuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno! Napisana przez właścicielkę psa tej rasy, która ma naprawdę dużo do powiedzenia, a pisze bardzo ciekawie! :)

      Usuń
  11. Gratka dla miłośników tych przypodłogowych czworonogów :P

    OdpowiedzUsuń

Z książką do łóżka © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka