[PRZEDPREMIEROWO] "Czekoladowe randez- vous" Ewa Sosnowska


Tytuł: "Czekoladowe Randez- Vous"

Liczba stron: 161
Autor: Ewa Sosonowska
Wydawnictwo: Novae Res
Data premiery: bliżej nieokreślona
ISBN: 978-83-8083-333-3








"Czekoladowe Randez- Vous" to literacki debiut Ewy Sosnowskiej. Jednym z jej największych marzeń było wydanie tej książki. Wspierał ją w tym mąż, który dzielnie rezygnował z walki o komputer oraz przyjaciele. Jak sama autorka twierdzi, kilkoro z nich zostało rodzicami przyjaciół bohaterów. 

"I nawet nie jestem pewna, czy tych oczu sobie nie wyobraziłam..."

Majka po kolejnym nieudanym związku wybrała się na Targi Czekolady. To właśnie tam spotyka pięknookiego mężczyznę. Po kilku dniach, szczęśliwym trafem okazuje się, że ów facet to właściciel kawiarni, do której uczęszcza po pracy. Od momentu ponownego spotkania obserwujemy losy naszych głównych bohaterów, Majeczki oraz Roberta, ich rozwijające się uczucia i relacje ze znajomymi, którzy choć są drugoplanowi, to autorka i tak poświęca im wystarczająco dużą część fabuły.

Książka napisana jest w sposób nie skomplikowany, prosty w odbierze. Jako, że świat, który chciała stworzyć autorka miał być realistyczny, to i słownictwo w tekście mamy współczesne, lekkie, łatwe do przyswojenia. Zdania są krótkie, przez co czyta się książkę bardzo szybko.

Okładka jest tak słodka, jak słodka jest fabuła i zachowanie bohaterów. Ich kreacja również pasuje do całości, ponieważ są oni przedstawieni w sposób wyidealizowany, przesłodzony. Nie jest to jednak wada, ponieważ ta literatura miała na celu podtrzymanie na duchu odbiorcy. 

Jest to idealna pozycja na jesienne wieczory. Jest ona również w sam raz dla ludzi, którzy utracili wiarę w szczęśliwe zakończenia, w miłość, w nadzieję. Dla tych, którzy w życiu są zbyt zabiegani, by na moment przystanąć i rozejrzeć się wokół, dostrzegając piękno świata. Autorka ukazuje najważniejsze wartości, na jakie należy zwrócić uwagę w życiu.

W tej powieści żaden z bohaterów nie przeżywa emocjonalnych rozterek, nie zmaga się z problemami obecnego świata, ponieważ miłość, jaka ich spotkała chroni przed cierpieniem. 

Niestety fabuła jest schematyczna i nie porywa, ponadto brakuje opisów, a akcja jest nierealistycznie dynamiczna. Miłość zstąpiła na bohaterów w pięć sekund i natchnęła ich do zaręczyn, a reszta potoczyła się jeszcze szybciej!

Jest to lekka, pozytywna i ciepła lektura skierowana głównie do kobiet. Jest odpowiednia na zimne, wieczorne noce, kiedy to szarość wokół udziela się naszym humorom. Gwarantuję, że ta książka poprawi wasze samopoczucie!


Za przedpremierowy egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Novae Res!

Udostępnij ten post

9 komentarzy :

  1. Targi Czekolady - to brzmi bardzo, bardzo ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasami potrzebuję takiej lekkiej książki na jeden wieczór:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i jak dla mnie totalna szmira :/ bardzo się rozczarowałam, bo oceniłam ją po okładce i myślałam, że wnętrze będzie równie piękne. Niestety miałam wrażenie, jakby pisała ją 15-latka:/ dobrze, że chociaż Tobie się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Choć okładka ładna, to po recenzji nie skusiłabym się na nią ;) Jest wiele lepszych pozycji ;)

    Pozdrawiam,
    Czytaninka

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja lubię czytać debiuty, nawet polskich autorów , więc z pewnością dałabym szansę autorce :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Samopoczucie mam w miarę dobre, ale nigdy nie zaszkodzi mieć lepszego, prawda? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A myślałam, że to będzie recenzja książki kucharskiej :D.

    OdpowiedzUsuń
  8. Po "Czekoladowe randez- vous" koniecznie muszę sięgnąć. Jestem łasuchem i uwielbiam takie książki inspirowane słodkimi deserami:-)

    OdpowiedzUsuń

Z książką do łóżka © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka