[BOOK TOUR] „Jak Cię zabić, kochanie?” – Alek Rozgoziński


Tytuł: Jak Cię zabić, kochanie?
Autor: Alek Rogoziński
Wydawnictwo: Filia
Data premiery: 2 czerwca 2016
Ilość stron: 336
ISBN: 978-83-8075-103-3












Spotkałam się ze stwierdzeniem, że Alek Rogoziński jest księciem komedii kryminalnych. Szczerze powiedziawszy, to chyba po raz drugi spotykam się z tym podgatunkiem, więc ciężko mi to stwierdzić. Niewątpliwie jednak mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że jest świetny w tym co robi. 

Kasia wraz z mężem mają odziedziczyć ogromny spadek po krewnej z Ameryki. Aby go otrzymać, muszą spełnić warunek narzucony w testamencie. Mają ograniczony czas i ograniczone możliwości, więc zaczynają rozważać inne opcje. Po dokładnym namyśle wychodzi, że jest tylko jeden sposób na to, aby obejść zasady. Śmierć jednego z małżonków. Czy da się zaplanować morderstwo idealne? Ponadto pojawia się jeden problem. Nie dość, że małżeństwo samo na siebie poluje, to na spadek czekają również inne osoby, które są w stanie poświęcić cudze życie, aby go zdobyć. Jak zakończy się ta karuzela pomyłek, kto stanie się ofiarą, a kto zabójcą?
„Kury domowe w przypadku rozwodu powinno się zarzynać.”
Moje pierwsze spotkanie z twórczością autora uważam za jak najbardziej udane. Mistrz humoru i groteski, który w sposób przystępny i zabawny opowiada o tak trudnej czynności, jaką jest morderstwo. 

Przyjemny w odbiorze język sprawia, że historia wręcz płynie, napędzana licznymi pomyłkami i heroiczną, choć ubarwioną dowcipem – walką z przeznaczeniem. Bohaterowie stanowią zlepek cech fantastycznie sprawdzających się w roli komicznych amatorów morderców. Są wyraziści i przewidywalni. Nie umniejsza to jednak przyjemności z czytania, bowiem autor już na samym początku przedstawił spis charakterów wraz z krótką notką dotyczącą ich roli w całej książce. Ponadto całość nie ma być zagadką kryminalną, nad którą będziemy główkować. Jedyny warunek, jaki stawia Alek, jedyną rolę, jaką ma spełnić ta publikacja – jest arcymistrzowska zabawa

Czytelnik porwany w wir wydarzeń nie widzi nawet, kiedy dobiega do końca. Autor sprawnie manewruje historią, by na koniec połączyć wszystkie wątki w zgrabną całość. Wszelkie powiązania między bohaterami, choć komplikują sprawę, to są dodawane z rozwagą, całkowicie przemyślane. 

Ten cały chaos, związany ze spiralą pomyłek, jest doskonałą podstawą do zbudowania komedii. Moment, w którym ofiara staje się mordercą i na odwrót – nie do podrobienia. Nieumiejętne mordercze próby, jakie podejmują bohaterowie powieści sprawiają, że z szerokim uśmiechem przepłyniemy przez powieść

Moje serce zdobyła na pewno Katarzyna, która miała dość bycia kurą domową i ot tak, bez większego trudu, postanowiła pozbyć się ciężaru jakim jest jej mąż. Choć przychodzą chwilę zwątpienia, uczucia niekiedy biorą górę – Kasia jest pewna swojej decyzji. I zamierza przeprowadzić akcję do końca, by później pławić się w luksusie. 

Pozostali bohaterowie również osładzają powieść, ponieważ ich kreacja jest barwiona humorem. I te liczne nawiązania do współczesnego świata celebrytów – niesamowity i przyjemny dla oka zabieg.


Alek Rogoziński – z zawodu dziennikarz, z pasji kryminalista... to znaczy – twórca kryminałów. Przez lata związany z mediami. Karierę zaczynał w połowie lat 90. w kultowej już dzisiaj Rozgłośni Harcerskiej, potem pracował m.in. w Radiu Plus i warszawskim Radiu Kolor. Od 2007 roku jego macierzystą bazą jest magazyn Party. Zadebiutował w marcu 2015 roku kryminałem „Ukochany z piekła rodem”, zdobywając nim pierwsze miejsce na liście bestsellerów empiku. Ma dwa życiowe hobby: muzykę (kocha Madonnę, a za swoich idoli uważa Jima Morrisona i The Doors oraz Kate Bush) i podróże. Jego marzeniem jest objechać cały świat, a na stare lata zamieszkać na jednej z wysp Morza Śródziemnego. A tam już tylko pisać, i pisać, i pisać, i pisać.

 

Książka została przeczytana w ramach akcji „Book Tour" organizowanym w Klubie Książki Przeczytaj & Podaj dalej. Klub jest własnością Magdy z bloga Save The Magic Moments. Powieść udostępniła Natalia z bloga Świat Tomskiego. Dziękuję!


Książka bierze udział w wyzwaniu „Czytam, bo polskie” organizowanym przez Kasię z bloga Poligon Domowy.

Udostępnij ten post

15 komentarzy :

  1. Niby czytać bym mogła, ale humor i groteska to nie jest konkretnie to na co teraz mam ochotę ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Już któraś osoba z kolei w blogosferze poleca tą książkę, więc sądzę, że warto po nią sięgnąć :) Myślę, że i ja się skuszę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna rekomendacja, zajrzę do tej książki! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna rekomendacja, zajrzę do tej książki! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kryminał w wersji z humorem? Zawsze na tak :D Tym bardziej przy nieudolnych próbach popełnienia morderstwa przez kompletnych amatorów. To zdecydowanie musi się udać. Wpisuję na (cholera, trochę długą już...) listę doprzeczytajek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jestem fanką książek, ale to wszystko brzmi tak ciekawie że chętnie bym ją przeczytała ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie mój gatunek, ale brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajna propozycja. Na pewno się na nią skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  9. To nie do końca mój gatunek, ale może kiedyś.. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę, że Tobie również przypadła do gustu ta komedia kryminalna Alka Rogozińskiego. Ja nieźle bawiłam się podczas lektury :).

    Pozdrawiam serdeczenie

    OdpowiedzUsuń
  11. Mi jakoś nie podchodzi ta książka. Nie mogę przebrnąć.

    OdpowiedzUsuń
  12. Podobała mi się ta książka - napisana lekko i z humorem, dobrze się przy niej bawiłam. Szkoda, że najnowsza powieść autora tak mnie zawiodła;/

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak to mówią... No i namówiła!

    OdpowiedzUsuń
  14. Rogoziński chodzi za mną już od dawna. Komedie kryminalne zawsze mi się kojarzą z Chmielewską i kolejne recenzje przekonują mnie, że Alek Rogoziński wnosząc swój świeży styl nie zawiedzie mnie w tym gatunku :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytałam wszystkie kryminały Pana Alka i nie mogę doczekać się następnych. Zdecydowany mistrz komedii kryminalnych . :D

    OdpowiedzUsuń

Z książką do łóżka © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka